PKM Katowice stawia na ekologię i nowoczesność? Spółka ogłosiła przetarg na 15 fabrycznie nowych autobusów miejskich zasilanych gazem CNG. W planie jest zakup 5 przegubowców i 10 krótszych wozów, wszystkie z niską podłogą i spełniające aktualne normy homologacyjne. O wyborze zadecyduje wyłącznie cena, a pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 240 dni. Zakup będzie współfinansowany z funduszy unijnych.
PKM Katowice ogłosił przetarg na dostawę 15 fabrycznie nowych autobusów miejskich zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Zamówienie podzielono na dwie części: pięć autobusów przegubowych i dziesięć jednoczłonowych. Postępowanie ma charakter otwarty i będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Zakres zamówienia i wymagania techniczne
Zamówienie obejmuje dwa zadania: dostawę 5 autobusów przegubowych o długości od 17,5 do 18,75 metra (zadanie nr 1) oraz 10 jednoczłonowych pojazdów (zadanie nr 2). Wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, spełniać aktualne przepisy krajowe i unijne dotyczące rejestracji, homologacji, bezpieczeństwa oraz wymogów przeciwpożarowych. W przypadku zmian prawa w trakcie procedury przetargowej, wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojazdy zgodne z nowymi regulacjami.
Autobusy mają być gotowe do rejestracji w Polsce i muszą pochodzić w co najmniej 50% z krajów Unii Europejskiej lub innych objętych umowami o równym traktowaniu. Pojazdy niezgodne z tym kryterium będą odrzucane.
Zamawiający nie dopuszcza ofert wariantowych, a ocena ofert zostanie przeprowadzona w trybie tzw. procedury odwróconej – najpierw oceniane są oferty, a dopiero później weryfikowane są dokumenty wykonawców. Jedynym kryterium wyboru będzie cena brutto (100%).
Warunki formalne i finansowe
Wykonawca przystępujący do przetargu musi wykazać się realizacją co najmniej jednej dostawy przegubowych autobusów miejskich CNG o wartości minimum 4 mln zł brutto (w przypadku zadania nr 1). Dodatkowo wymagane są: ubezpieczenie OC w wysokości 2 mln zł, środki finansowe lub zdolność kredytowa na poziomie 5 mln zł oraz wpis do odpowiedniego rejestru zawodowego lub handlowego.
Wadium wynosi 200 tys. zł dla przegubowych i 320 tys. zł dla jednoczłonowych autobusów. W przypadku wyboru oferty wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% wartości brutto kontraktu (zaokrąglone w górę do pełnych złotych). Złożona oferta musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 240 dni od podpisania umowy. Termin związania ofertą mija 8 grudnia 2025 roku, a termin składania ofert 9 września 2025 r. o godzinie 9:00.
Przetarg jest częścią projektu realizowanego z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2021–2027 (działanie FESL.03.01 – Zakup taboru autobusowego/trolejbusowego – ZIT). Całość procedury prowadzona jest na platformie zakupowej i obejmuje standardowe wykluczenia wynikające z przepisów prawa, w tym te dotyczące powiązań z Federacją Rosyjską oraz podmiotów objętych sankcjami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.